Facebook Twitter Instagram Pinterest Linkedin
Degradat

Notícies

1ª JORNADA PROFESSIONAL

Frigorífics Del Moral i Cafès Cornellà impulsen la I edició d’una Jornada professional per al sector horeca.

Jordi Roca, del Celler de Can Roca, Javier Guerra, d’Unilever Foodsolutions, l’XIena edició del Concurs “El Millor Barista de l’Any” i el Club del barista se sumen a una exposició comercial de marques de primer ordre per al sector.

Les empreses gironines Frigorífics Del Moral i Cafès Cornellà, ambdues pimes familiars amb seu a Fornells de la Selva, han impulsat la primera edició d’una Jornada professional dirigida al sector horeca, amb l’objectiu de donar a conèixer els seus productes gastronòmics a través de sessions pràctiques a càrrec d’experts reconeguts en la matèria i d’un espai expositiu amb firmes de primer ordre. La jornada es celebrarà l’11 de març al Centre Cívic i Cultural de la Sitja i acollirà l’XIena edició del Concurs “El Millor Barista de l’Any” de Cafès Cornellà; comptarà amb la intervenció de Jordi de Roca, del Celler de Can Roca, que elaborarà postres amb cafè, i del reconegut xef d’Unilever Foodsolutions, Javier Guerra, que explicarà com posar en pràctica els cinc punts imprescindibles per fer que una cuina sigui rendible, traslladant a Girona un dels temes claus exposats a Madrid Fusión i aquests dies al Fòrum Gastronòmic (A Coruña). Joan del Moral i Pere Cornellà, propietaris respectivament de Frigorífics Del Moral i Cafès Cornellà, afirmen mostrar-se satisfets amb aquesta “col·laboració empresarial” amb la què volen plantejar noves formes de fer negocis a  les empreses del sector horeca amb propostes innovadores. 

 

Frigorífics Del Moral: la qualitat de gelat i congelat a taula 

Frigorífics Del Moral, empresa familiar fundada per Joan del Moral fa més de 25 anys (1986) és a la demarcació de Girona la marca de referència de la distribució de productes congelats i gelats, passant en pocs anys de ser una petita empresa amb un portfoli de productes 100% gelat i un àrea d’influència comercial de les poblacions d’interior del territori gironí, a ser una gran empresa en creixement, amb un catàleg de productes de qualitat diversificat que abasta els gelats, els congelats, el productes de temperatura ambient i les masses, dirigits al al sector horeca. En el seu conjunt, 1.360 referències.

Actualment, Frigorífics Del Moral, amb una plantilla que oscil·la entre el 38 i 45 treballadors, segons temporada, compta amb unes instal·lacions de 3.000 m2, situades al polígon industrial de Fornells de la Selva. Aquestes instal·lacions estan equipades amb unes càmeres frigorífiques amb capacitat per a 1.000 palets, i amb un volum total de fred de 6 000 m3. Les oficines disposen d’un espai per fer formació i demostracions de producte. L’any 2012, l’empresa va dotar al magatzem d’unes infraestructures totalment modernitzades, després de tres anys d’obres.

De total de la seva gamma de productes, el gelat per a gelateries professionals, la restauració, i petits supermercats de proximitat suposa el 38% del negoci; la gamma de productes congelats: carns (principalment porc, pollastre i vedella), patates i verdures, peix, marisc, cefalòpodes (calamar, pop, sípia), i precuinats (pasta, pizzes, plats preparats, aperitius, snacks, croquetes, canelons, etc...), genera el 35% de la facturació; i el ventall de masses (pa, brioixeria i pastisseria), el 22%; la resta, el 5%, correspon a la distribució de productes refrigerats (nates, margarines, maioneses, làctics), i productes secs (olis, sopes/cremes, caldos, pastes, salses deshidratades, purés, postres en pols, així com tot tipus de complements i infusions).

 El creixement de Frigorífics Del Moral, amb una facturació de 10 milions d’euros l’any 2013, es basa en una estratègia empresarial fonamentada en la qualitat de producte, primeres marques, i en el valor afegit que atorga al client en servei i assessorament. En l’actualitat, el distribuïdor gironí aposta fortament per les gammes de congelats i masses.

 

Cafès Cornellà: del gra a la gastronomia del cafè

A pocs anys de complir el centenari, el net del fundador i actual propietari de Cafès Cornellà, Pere Cornellà, va entendre a finals de la dècada dels 90 que el negoci de l’empresa i la innovació no estava en el gra, sinó en el bon cafè portat a la tassa per obtenir la satisfacció del consumidor del seu client, la cafeteria. Amb aquest objectiu, Cafès Cornellà ha dirigit la seva estratègia empresarial des de fa quinze anys cap al foment i coneixement de la gastronomia del cafè, que vol dir integrar el bon cafè a l’acte gastronòmic de menjar i beure, amb un ampli ventall de possibilitats creatives dirigides a diferents línies de negoci

Per implantar el coneixement sobre el Mètode Espresso i donar impuls a la figura del barista, Cafès Cornellà va posar en marxa el Departament de Formació, que avui dia comptabilitza més de 6.000 baristes formats de forma gratuïta. Després del primer concurs del barista (2003), que prenia com a referents els campionats mundials de prestigi internacional, l’empresa torrefactora inicia un projecte dirigit directament a l’establiment amb la certificació Punt Espresso, reconeixement de l’excel·lència de la cafeteria en la preparació de l’espresso i en l’elaboració de begudes creatives en base al cafè. L’any 2011, el Saló Internacional Fòrum Gastronòmic va acollir per primera vegada, de la mà de Cafès Cornellà, un espai dedicat a la gastronomia del cafè.

L’any 2012, l’empresa crea l’APP No sóc ningú sense un cafè, una plataforma tecnològica que mira al consumidor final i posa de relleu, finalment, la importància d’obtenir la seva satisfacció.  L’any 2013, l’Espai Barista es consolida en la nova cita del Saló gastronòmic i les aplicacions de la gastronomia del cafè queden incorporades com a part del programa. 

Cafès Cornellà, amb seu a Fornells de la Selva és empresa familiar amb una plantilla de 30 treballadors i amb una facturació de 6 milions d’euros (2013). Sobre una superfície de 2.000 m2, la seva planta de torrefacció produeix 700 tones de cafè a l'any (equivalent a més de 75 milions de tasses de cafè espresso). La seva marca, coneguda històricament com “El cafè de Girona” s’ha posicionat arreu de Catalunya, a través de l’una estratègia basada en el coneixement i la innovació; així mateix s’ha introduït amb força al sud de França, i al mercat espanyol. Del total de la seva producció, un 70% va adreçada al sector horeca, un 20% al vending i el 10% restant, al canal de l'alimentació. Cafès Cornellà comercialitza més de 350 referències de producte complementari al cafè (infusions, xocolates, smoothies …). L'actual director general de l'empresa, Pere Cornellà, és la tercera generació d'una saga dedicada al cafè des de l'any 1920. A partir de l’any 1998, la seva filosofia empresarial reposa sobre el bon cafè portat a la tassa. Només l’any 2013 va donar un total de 850 cursos de baristes.

Mapa del web  /  Política de privacitat  /  Termes i condicions d'ús  /  Ús de cookies

Copyright 2010 Cafès Cornellà